۱۱ نکته برای بهبود یادگیری،حفظ کردن و سرعت مطالعه | ...

 

 
۳ خرداد ۱۳۹۶ - بر اساس یافته های روانشناسی بسیاری از دانش آموزان نمی دانند چطور مطالعه ... آموز یا دانشجو هستید توصیه می کنم این مطلب را تا انتها دنبال کنید چرا که قصد داریم ... یا اینکه تلفظ واژه ها را به صورت آگاهانه و عمدی و البته خنده دار تغییر بدهید! ... عملکرد خوبی داشتید و به برنامه ریزی عمل کرده بودید به خودتان جایزه بدهید!
آزمونمو خراب کردم چیکار کنم ؟ ... خب امروز میخوایم در مورد یکی از مهمترین مشکلات کنکوریها صحبت کنیم : یعنی اینکه چرا من در آزمون ها نتیجه دلخواه رو نمیگیرم ؟ ... میرین آزمون میدین و به زور هم کارنامه رو میگیرین! ... یا کسی که از پایه یادگیریش مشکل داره تست هم خوب نمیزنه تو خونه بعد انتظارم داره سر آزمون معجزه بشه و نتیجه بگیره!
وارد نشده: عمل
 
۲۳ آبان ۱۳۹۱ - روش تست زدن موفق بطور کلی بحث آزمون دادن چه بصورت تشریحی و چه بصورت ... و در برخی دروس،نتایج آزمون ها، انتظارات آنها را برآورده نمی کند و به عبارت دیگر نمرات آنها از سطح انتظارشان پایین تر است. ... سوال: چگونه برای یک آزمون توصیفی خود را آماده کنیم؟ ... ج) سطحی خواندن درس ، چرا که فکر می کنید آن را می دانید.
 
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - فکر نمی کنم در هیچ کشور پیشرفته ای (به استثنای ایران!) ... دلیل این موضوع هم البته ناشی از بند فوق الذکر است، چرا که از کودکی در .... اگه قدرت برنامه ریزی نداری و یا برنامه ای واسه خودت میریزی رو بهش عمل نمیکنی قلمچی گزینه خوبیه واست. ... توشه توی آزمون ها منظورمه و کتاب هاش اصلا خوب نیستن من خوندم که میگم ...
     
      توصیه هایی به کنکوری ها - پله پله تا ملاقات خدا. ... از سال سوم شروع کرده بود به خوندن حتی درس های پیش دانشگاهیو کامل تو تابستون خونده بود!!! ... چرا این طوری نگاه میکنید؟ ... این توی رشته ریاضی و تجربی خیلی مهم تر از رشته انسانیه و باید دقت کنن .... اینکه ما جرات نمی کنیم برای این نیست که کارها سخت است-بلکه کارها سخت ...
       
      تا نوروز خیلی خوب درس خوندم اما بعدش خسته شدم دیگه نتونستم مثل قبل بخونم! ... عده‌ای از داوطلبان ابتدای سال خیلی خوب شروع به درس خواندن می‌کنند اما در ادامه به‌مرور میزان مطالعه‌ی ... پس اگر بخواهیم مفهومی از پیوستگی(تداوم) در مطالعه را بیان کنیم می‌تواند به‌این صورت باشد: ..... بچه ها تاحالا شده فک کنین چرا توی ازمون شرکت میکنین؟
       
        حالا بیا فرض کنیم که یکی از اون مکالمات صمیمانه‌ای که همگی دلمون می‌خواد با ... چرا مثل آگهی‌های بازرگانی حرف می‌زنی؟ ... این لذتبخشه فکر کنی تمام اتفاقات خوبی که توی زندگیت میفته به این دلیله که ... و بعد در عمل بری سمتش و جواب رو پیدا کنی. ... توی خونه، اتاقت رو مرتب می‌کنی چون پدر و مادرت به خاطر این کار ازت قدردانی می‌کنن.
         
        ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - یا ممکنه یهو متوجه بشی که باید ایمیل‌هات رو جواب بدی، خونه رو ... بعدش هم یهو به خودت میای و می‌بینی که یه روز دیگه هم گذشت و باز هم اون کارِ خفن رو عقب انداختی. ... بریم سر کارمون و به سمت رویامون تلاش کنیم و زندگیمون رو بهتر کنیم. ... توی مغز این آدم یک «تصمیم‌گیرنده‌ی منطقی» هست که فرمون رو دستش گرفته.
         
          حس درس خوندن نیست چیکار کنم! ... می شوند و به نوعی با آمادگی بالا استارت می‌زنند و دروس را خیلی خوب مطالعه می کنند. ... در جمع از شلوغی کلافه می شویم و در خلوت از تنهایی بغض می کنیم. ... به نظر شما چه عاملی باعث میشه حس درس خوندن پیدا کنید؟ ... به طوری که توی کلاس شش من کل دروس پایه ی هشتم رو از بر بودم و توی آزمون ها همیشه ...
          البته بچه ها هم این حرفهای من را خیلی جدی نمی گرفتند ولی به هر حال این هم یک ... می کنم و بچه ها سر دفتر من با هم دعوا می کنند و تازه توی امتحان هم همیشه بهترین نمرات را می گیرم. ... بینند که از جهت مالی دستم به دهانم رسیده و بلاخره یه ماشین خوب، یک خونه خوب و . ... من «خرخون» هستم چرا که وقتی کسی برای تحصیل به استرالیا رفته باشد و ...
          ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - خودم زبان خوندم و بذار حقیقت رو بذارم کف دستت: برای اینکه زبانت رو خوب کنی باید وقت بذاری. ... لغت روزم رو بنویسم باید به جای ۳۰ دقیقه، ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه مطالعه کنم. ... اینقدر می‌خوندم (می‌رفتم توی اینترنت و در مورد هر چیزی که کنجکاو بودم – از ... ارشاد جان میشه بدون مدرک زبان دانشگاهی معلم زبان موسسه ها بشم؟
          وارد نشده: عمل
          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - دانش آموزانی که در این 5 ماه مانده به کنکور تصمیم گرفته اند که برای شرکت ... باور کنید که می توانید ... وجه نباید با خودش فکرکند که هیچ درسی را به خوبی فرا نگرفته است. ... برای خواندن درس های پایه، بهتر است داوطلبان آن ها را بر اساس ضریب ... یعنی نگویند مثلا من فلان کتاب را به هیچ وجه نمی خوانم و کنار می گذارم.
            باید یک نوع تکنیک خاص رو توی درس خوندتون استفاده کنید تا بتونید هم مفهومی بخونید و هم ارتباطات بین ... به این عمل می گن رسیدن به عرفان در درس زیست شناسی!
            ۲ مرداد ۱۳۹۶ - مطمئن هستید که اطلاعات توی آن است. ... از آن ها ناتوانید. چرا؟ چون انکریپت شده است. و برای رمزگشایی نیاز به ... چرا که جواب اول، دوم، سوم آن میشود “دلم میخواد” و از پاسخ چهارم به بعد ... از تصمیم تا عمل شاید سه ماه طول کشید. ... قرار نیست تمام کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم. .... یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان ...
              ۶ آذر ۱۳۹۵ - در این مقاله به مشکلاتی که مانع شروع یادگیری زبان انگلیسی می‌شود ... حالا میخوام خودم تو خونه شروع کنم که حداقل به یه حدی برسم و بعد برای ... ولی نمی دونم چرا هیچ کدوم مورد رضایت من نبوده نتونستم یاد بگیر ...... الان که توی اینترنت داشتم در مورد یک کانال خوب آموزش زبان سرچ میکردم ، با وبسایت شما آشنا شدم !
              ۲ مهر ۱۳۹۳ - اما، اگر کمی فکر کنیم به خاطر می آوریم که آخرین روزهای تابستان، برای ... بقیه چند شدند و معدل کلاس چند بود، بپرسیم در آزمون قبلی، نمره‌ات چند شده بود؟ ..... بدشون بدجوری توی روحیه بچه ها اثر کرده و هرچی هم نصیحتشون می کنیم فایده .... رده بسیار خوب قرار گرفته و تلاشی برای یاد گرفتن اشتباهاتش نمی کند چرا که ...
              بر این اساس ادامه این نوشتار، جوابهای مختلف به سوالِ “چرا میخواهی دکترا بخوانی؟ ... این همه خزعبلاتی که توی دانشگاه به حلقمان ریختند به چه کارِ ما یا کسِ دیگری می‌آید؟ ..... که خودمان عمل میکنیم نه اینکه شما درحال تحصیل هستید و میگید خوب نیست.به .... تنها دلیلم برای تصمیم به شرکت در آزمون دکتری صرفا علاقه به درس خوندن هست و ...
              ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - یه کاری کنید ارزونی بشه ، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار ... به خاطر مشکلات مالی نمی‌تونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار ... چرا تغذیه خوب ندارم؟ ... چقدر احمقانه فکر میکنن که